Hotel of vakantiehuisje dat tegenvalt? "Niet wachten, dit moet je onmiddellijk doen"

door: STS
Vakantiehuisje
Afbeelding bron: Pexels (Archieffoto)

Als je vaststelt dat de accommodatie die je huurde voor je vakantie niet voldoet, is het best om meteen actie te ondernemen. Wacht niet tot na je vakantie, luidt het advies.

Soms valt een hotel of een vakantieverblijf ronduit tegen, in vergelijking met hetgeen je op de foto's zag. "Bij hotels zien we dat steeds minder voorkomen, omdat je sociale media hebt", zei Britta Baeke, reisexperte bij Travel Express Benelux, in het Radio2-programma 'WinWin'.

"Hotels die echt niet voldoen, gaan er toch wel stilaan uit. Maar heb je dat toch voor, probeer dat dan onmiddellijk aan te kaarten en onmiddellijk te regelen."

"Je hebt heel veel organisaties die ook een hostess ter plaatse hebben. Klaag vanaf het eerste moment. Ga niet wachten tot de week voorbij is, om dan thuis te komen en dan te gaan klagen. Want je hebt geen enkel bewijs meer."

"Als dat niet lukt, en het toch helemaal in het honderd loopt, moet je na je reis onmiddellijk klacht neerleggen."

Vakantiehuisje huren

"Bij huisjes is het moeilijker, omdat je daar heel vaak met platformen zit. Boek je via een platform, dan is dat ook weer het verhaal van het platform versus de eigenaar van het huisje en moet je bij de eigenaar van het huisje zijn."

"Boek je via andere organisaties, zoals Belvilla of Novasol, dat zijn dan weer reisorganisatoren, en zij moeten dan een schadevergoeding geven."

Volg Redactie24 nu op Instagram