Opmerkelijke vaststelling: dit doen mensen plots steeds vaker op restaurant

door: MRO
restaurant water
Afbeelding bron: Unsplash

De prijzen in de restaurants zijn de afgelopen tijd fors gestegen. Dat heeft ook een impact op het gedrag van de klanten. Veel mensen gaan minder vaak op restaurant, maar er is nog een opmerkelijke verandering.

We gaan minder vaak uit eten en dat heeft alles te maken met de duurdere menukaart op restaurant. Wie nog wel op restaurant gaat, besteedt zijn geld anders.

Klanten besparen op verschillende manieren op restaurant. Een derde bespaart door geen voorgerecht te nemen en meer dan een kwart bespaart door geen nagerecht te nemen. 

Maar er is nog een opmerkelijke vaststelling, met name de doggybag wordt steeds populairder. Zo is twintig procent eerder geneigd om restjes van hun gerecht mee naar huis te nemen om later op te eten. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd bij 1.000 Belgische consumenten door kassa- en betaalplatform Lightspeed Commerce Inc. (NYSE: LSPD) (TSX: LSPD).

Tags restaurant