Test Aankoop bundelt klachten over terugbetaling vliegreizen: "Ryanair en Brussels Airlines werken mee, Tui weigert dat"

door: WVDS
Afbeelding bron: Photonews

Door de lockdown in de lente moesten vliegtuigmaatschappijen heel wat vluchten annuleren. Het is voor klanten niet altijd eenvoudig om die geannuleerde vlucht terugbetaald te krijgen. Test Aankoop biedt daarbij hulp.

"Maatschappijen maken het soms moeilijk om een terugbetaling te bekomen, ze dringen vouchers op en die hebben niet altijd dezelfde goede voorwaarden. We zien dat het soms heel moeilijk is om feedback te krijgen bij sommige maatschappijen", legt Simon November van Test Aankoop uit aan Redactie24.

Test Aankoop plaatste enkele maanden geleden een formulier op zijn website dat mensen kunnen invullen indien ze een probleem hebben met de terugbetaling. Dit formulier staat nog tot 15 oktober online.

"Wij rangschikken klachten in verband met luchtvaartmaatschappijen per maatschappij en per aard van de klacht en sturen deze gedocumenteerd door naar de luchtvaartmaatschappijen om op die manier toch tot een snellere afhandeling van de klachten te komen."

"De meeste klachten komen in verband met Brussels Airlines, Ryanair en Tui. Ryanair en Brussels Airlines werken mee aan de oplossing van de klachten."

"Tui weigert dat. We hebben hen in gebreke gesteld. Ze zeggen dat ze hun eigen platform willen gebruiken om dossiers terug te betalen, maar uit feedback van mensen horen we dat ook dat niet altijd correct gebeurt."

Tags