Testaankoop ziet het vaker bij Booking.com en Airbnb: 'Soms regelrechte oplichting'

door: MRO
airbnb
Afbeelding bron: Unsplash

Testaankoop meldt dat er steeds vaker problemen voorkomen bij reserveringen bij hotels en andere platforms om een accommodatie te boeken. Soms gaat het zelfs om regelrechte oplichting.

Testaankoop laat weten dat afgelopen zomer 116 klachten werden ingediend tegen de platforms Booking en Airbnb. Hiermee komen ze voor het eerst in de top 10 van zomerklachten van Testaankoop terecht.

Het gaat daarbij om klachten om verscheidene redenen, waaronder last-minute annuleringen, huurschade die moet worden terugbetaald, niet-conformiteit van de geboekte accommodatie en soms zelfs regelrechte oplichting. 

Als de accommodatie niet lijkt op wat beloofd werd, maak dan foto's en meld het probleem direct aan de eigenaar of het boekingsplatform.

"Bewaar alle bewijzen, ook de mails en klachtenformulieren. Als het probleem aanhoudt, stuur dan een formele klacht naar de touroperator of het verhuurkantoor en neem contact met ons op. Je hebt zeker recht op compensatie," aldus Laura Clays van Testaankoop.