Het regent nu klachten over BNP Paribas Fortis: Dit is er aan de hand

door: STS
BNP Paribas Fortis
Afbeelding bron: Photonews

Het regent momenteel klachten bij en over BNP Paribas Fortis. De overstap van de klanten van Bpost Bank verloopt niet van een leien dakje.

Vorig jaar raakte bekend dat Bpost Bank begin 2024 zou opgaan in moederbank BNP Paribas Fortis, en dat de klanten mee zouden verhuizen. Het gaat om bijna 1 miljoen mensen.

Maar er zijn problemen opgedoken. "Heel wat mensen vinden de weg naar hun rekening niet meer, anderen melden dat hun bankkaart zelfs in de winkel niet meer werkt", schrijft Het Nieuwsblad. "Aan de postkantoren staan lange wachtrijen en verschillende klanten komen bij de klantendienst op een antwoordapparaat terecht."

Ook bij Testaankoop komen er massaal veel klachten binnen. De consumentenorganisatie verwijt BNP Paribas Fortis een gebrekkige communicatie richting de klanten. "Ze hadden erop moeten rekenen dat zo’n overstap héél veel vragen oproept."

Bij BNP Paribas Fortis zeggen ze wél alles zorgvuldig te hebben voorbereid, inclusief een versterking van de capaciteit van het callcenter.