Belfius in de fout, met alle gevolgen van dien voor klant: "Ze hebben mij doodverklaard"

door: STS
Belfius
Afbeelding bron: Photonews

Belfius Bank heeft een fout begaan met verregaande gevolgen. Een klant werd doodverklaard, maar is in werkelijkheid nog in leven. Nu ondervindt hij allerhande problemen.

Kenny Van Rompaey uit Grobbendonk is klant bij Belfius Bank. Tot zijn grote verbazing stelde hij vast dat hij plots niet meer aan zijn rekeningen kon. Hij dacht aanvankelijk aan een internetprobleem, maar het euvel raakte niet verholpen.

Bovendien kon het personeel van zijn bedrijf plots niet meer gebruik maken van hun tankkaarten. Kenny belde het tankkaartbedrijf op. "Na een telefoontje naar het bedrijf werd duidelijk wat er mis was: Belfius had mij doodverklaard", vertelde de man aan VRTNWS.

Dat heeft vervelende gevolgen. Niet alleen kan hij niet meer aan zijn rekeningen, de man kan ook al drie weken zijn personeel niet uitbetalen. "Ik kan naar het kantoor van Belfius gaan, daar willen ze voor mij de betalingen doen. Maar dat is maar een tussenoplossing. Ook klanten kunnen niets storten naar mij."

Belfius onderzoekt het probleem en gaat zo snel mogelijk een oplossing zoeken, meldt de openbare omroep nog.

Volg Redactie24 nu op Instagram