Over deze energieleveranciers komen de meeste klachten binnen
De VREG heeft de klachtenindicator van de energieleveranciers bijgewerkt. Het aantal klachten is gedaald. Bij de leveranciers zijn er stijgers en dalers.
"We hebben de klachtenindicatoren van de leveranciers geactualiseerd met de cijfers van het derde kwartaal van 2024", laat de VREG, de Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt, weten.
"Vroeger kenden we enkel een score toe als een leverancier gemiddeld 5.000 huishoudelijke klanten had. Vanaf nu kennen we een score toe aan leveranciers met een gemiddelde van 1.000 huishoudelijke klanten. Dat betekent dat een aantal leveranciers nu voor het eerst een score krijgen, namelijk Frank Energie België en Wase Wind."
Dalend aantal klachten
Het aantal klachten dat de federale Ombudsdienst voor Energie en de VREG registreerden daalde verder van 679 in het tweede kwartaal van 2024 naar 581 in het derde kwartaal van 2024.
"Dat dalend aantal klachten resulteert in een verbetering van de score in de klachtenindicator voor enkele leveranciers: zo gaat TotalEnergies Power&Gas Belgium van één ster naar twee sterren. Hoe meer sterren, hoe minder tweedelijnsklachten."
"Elegant en Engie Electrabel krijgen er ook één ster bij en hebben nu elk vier sterren. Dats 24 gaat van vier naar vijf sterren. Power Online (Mega) gaat van vier naar drie sterren."
Andere leveranciers behouden hetzelfde aantal sterren tegenover het vorig kwartaal. Je kan hier de volledige lijst raadplegen en controleren hoe goed jouw leverancier scoort.