Belfius-klanten gefrustreerd door vervelend probleem: "Het gaat allemaal niet meer"
Er zijn problemen bij Belfius. Meer dan twee miljoen klanten kunnen niets meer betalen via hun smartphone.
Er zijn technische problemen ontstaan met Belfius Mobile, de app van de bank. "Opgelet. We ondervinden momenteel technische problemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Bedankt voor uw begrip", is de boodschap die gebruikers van de app krijgen wanneer ze die openen.
"Betalen, overschrijvingen doen of rekeningen controleren, het gaat allemaal niet meer. Belfius heeft de app nu zelfs volledig offline gehaald om een oplossing te vinden", viel te horen op VTM
Ook dinsdag deden er zich al problemen voor. "Ik wilde gisteren een betaling doen en kreeg een foutmelding", vertelde Belfius-klant Arne Demulder op de commerciële zender. "Vandaag merkte ik dat de hele app niet meer beschikbaar is. Het is gewoon lastig. Dan vergeet je het weer, en misschien voer je een betaling dan te laat uit."
VTM
Betalen met kaart en geld afhalen wel mogelijk
De bank gaf wel een schriftelijke verklaring aan de zender: "Betalen met de kaart of geld afhalen aan een automaat kan zonder probleem. Dringende overschrijvingen kunnen gebeuren via de automaten in een Belfius-kantoor, in het kantoor zelf, of via Belfius Direct Phone. We werken hard om de technische problemen zo snel mogelijk op te lossen."