Vlaams Belang heeft een gat in zijn hand: “De partij geeft vier keer meer uit dan andere partijen”

bron: De Morgen
door: Redactie
Afbeelding bron: Photonews
Na de zege van Vlaams Belang vorige verkiezingen van 26 mei is de partij niet te stoppen. De overwinning is volgens velen dankzij het grote budget dat ze hebben besteed hebben aan reclamecampagnes.

Ook na de verkiezingen blijft Vlaams Belang investeren in reclamecampagnes. De voorbije drie maanden spendeerde de partij ongeveer 145.000 euro aan social media. Daarnaast werd er 145.544 euro uitgegeven door de partijpagina van het Vlaams Beland. Maar ook voor het onderhoud en de start-up voor de Facebookpagina’s van voorzitter Tom Van Grieken en Europees Parlementslid Tom Vandendriessche werden enorme bedragen neergeteld.

Bij andere partijen in ons land ligt het budget voor online campagnes veel lager. PVDA was nog vrij gul, met 36.673 euro. Daarna volgde N-VA met 21.720 euro en CD&V met 18.945 euro. Sp.a gaf het minst uit aan reclame op de sociale media, slechts 5.349 euro