Man overlijdt door reclamespotje terwijl hij gereanimeerd wordt

door: BVDO
Ambulance - ziekenwagen
Afbeelding bron: Photonews

Een man uit Duitsland hielp zijn buurman reanimeren. Maar dat liep fout door reclame.

Op een maandagavond kreeg Stijn Oude Vrielink zijn buurvrouw aan de deur omdat haar man een hartstilstand had gekregen. Hij belde 112 en wilde beginnen met reanimatie.

Omdat hij dat echter nog niet gedaan had nam hij een video op Youtube om te kijken hoe dat moest. “Maar juist op dit cruciale moment, waarbij elke seconde telt, kreeg ik twee keer een reclame van negen seconden te zien”, schrijft Stijn op LinkedIn.

“Elke seconde telt als het gaat om het redden van iemands leven. En die 18 seconden waren verdomd lang, kan ik je vertellen. Ik kon alleen maar denken: waarom nu!”, gaat hij verder.

De man begon de reanimatie tot de ambulance er was. Zij konden echter het leven van de man helaas niet meer redden. Stijn deed door het voorval een oproep aan Youtube en andere apps.

“Op de eerste pagina van een telefoon staat TikTok, YouTube of WhatsApp. Die apps zouden zo ingesteld moeten worden, dat er in een levensbedreigende situatie geen seconde verloren gaat”, schrijft hij nog.

Lees al het nieuws via de gratis app van Redactie24