Er gaat wat veranderen bij Spotify omdat ze de concurrentie willen aangaan met YouTube

door: PMN
Spotify
Afbeelding bron: pexels

Spotify wil concurreren met YouTube en kondigt daarom enkele veranderingen aan. Zo hoopt men dat meer gebruikers video’s zullen bekijken op het platform.

De streamingdienst van Spotify gaat een belangrijke wijziging doorvoeren: videomakers zullen binnenkort worden betaald op basis van het 'engagement' van hun video's onder Premium-abonnees. Hoe meer mensen de video’s bekijken, hoe meer de creator zal verdienen.

Spotify hoopt dat hierdoor meer content wordt geüpload. Dit systeem wordt al een tijdje door YouTube gebruikt en Spotify volgt nu dit voorbeeld.

Er komt nog een belangrijke wijziging: Premium-abonnees zullen geen geautomatiseerde reclameblokjes meer zien tijdens het afspelen van video’s, waardoor zij reclamevrij kunnen kijken.

Het doel is om gebruikers aan te moedigen meer videostreams te bekijken. De eerste wijzigingen worden doorgevoerd op 2 januari in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Canada.