Dit heeft K3 nog nooit eerder meegemaakt, Miguel Wiels reageert: "Of zij zich zorgen moeten beginnen maken?"

bron: Dag Allemaal
door: PMN
Afbeelding bron: Photonews
Tot voor kort was enkel K3 er om de kindermarkt te bedienen. Maar nu de muzieksensatie #LikeMe oprukt, moeten zij voor het eerst echte concurrentie dulden.

2019 is nu al hét jaar van #LikeMe. Twee gevulde Lotto Arena’s in april, zestig optredens deze zomer, en al meer dan 20.000 cd’s verkocht. ‘Het verhaal van Caro’ staat op nummer twee in de lijst van best verkochte jeugdboeken bij Standaard Boekhandel, en ze hebben een eigen kledinglijn bij JBC. Bovendien sleepten ze drie nominaties voor ‘Zomerhit’ in de wacht. #LikeMe is dus stevige concurrentie voor K3.

Volgens K3 – liedjesschrijver Miguel Wiels moeten Studio 100 en K3 zich echter geen zorgen beginnen maken nu #LikeMe in opmars is. “Ik hoop oprecht dat dit project een blijver is, omdat ik het zelf ook heel tof vind”, aldus Miguel in Dag Allemaal. Nochtans heeft K3 de afgelopen twintig jaar nooit echt concurrentie gehad. Misschien niet, maar ik heb het gevoel dat #LikeMe dat nu ook niet echt is. Het is een populair programma, maar naast K3 zijn er altijd projecten geweest die veel succes hadden. Ik denk nu spontaan aan ‘Spring’, M-Kids en Kus in Nederland.” Volgens Miguel heeft #LikeMe nog niet de status van K3. “Ze hebben nog wel wat jaartjes nodig om de carrière van K3 te evenaren, denk ik.”

Ze kijken wel met respect naar #LikeMe. “Maar eigenlijk vind ik die geen concurrent. K3 is immers een muziekgroep die alleen originele liedjes brengt. #LikeMe is, met hun bewerkingen van Vlaamse klassiekers, een concept dat daar perfect naast kan staan”, besluit Miguel. Dat #LikeMe fans zou afsnoepen van K3, daar merken ze niets van. “Wij hebben met K3 nog altijd uitverkochte tournees in Vlaanderen en Nederland. En van ons laatste album hebben wij 80.000 stuks verkocht. Dat bewijst mijns inziens m’n stelling dat er in Vlaanderen plaats is voor K3 én #LikeMe.”