Decathlon merkt impact van corona: "De beleving is heel anders nu"

door: MRO
Afbeelding bron: Photonews
Covid-19 heeft een enorme impact gekend en nog steeds op de verkoop. Ook bij de bekende winkelketen Decathlon merkt men de veranderingen die de coronacrisis heeft veroorzaakt.

“Onze online verkoop is tijdens de lockdownperiode heel sterk gestegen. Normaal zorgt de online verkoop voor ongeveer 10% van onze totale omzet. Sinds het begin van de coronacrisis is onze online verkoop maal drie gegaan. Onze website werd heel populair", legt directeur communicatie Thomas Lejeune Debarre uit aan Redactie24.

Vertragingen en voorraadproblemen

“Het kwam natuurlijk allemaal wel wat onverwacht en we waren hier niet op voorbereid. We hebben daardoor vertragingen gekend in de leveringen en er waren ook voorraadproblemen."

"Artikelen die normaal in de periode maart - april heel populair zijn, verkochten niet goed meer omdat die sporten niet meer mochten. Andere sporten werden populair omdat ze wel toegelaten werden tijdens de lockdown."

"We hebben wel een grote denkoefening moeten maken over hoe we als bedrijf onze klanten nog beter kunnen bedienen. Het was een uitdaging.”

Vreemde situatie in de winkels

“We merken dat de online verkoop nu heel populair blijft. In de winkels is het een vreemde situatie. Normaal gezien is zaterdag een belangrijke en drukke dag, maar nu zien we veel klanten van maandag tot vrijdag, maar veel minder klanten dan gewoonlijk op zaterdag.”

“Er wordt nu minder gewinkeld voor het plezier op zaterdag en dat merken we ook bij Decathlon. De beleving is anders, bijvoorbeeld een gezin dat lange tijd met de kinderen in onze winkels vertoeft, zien we nu niet meer.”

Tags decathlon r24