"Als consument kunnen we met coronatoeslag geconfronteerd worden, vooral in deze sectoren"

door: MRO
Afbeelding bron: Pixabay
Heel wat consumenten hebben nu al ervaren dat ze af en toe dieper in de geldbuidel moeten tasten omwille van een coronatoeslag. Het wordt afwachten of we straks op café en restaurant extra zullen moeten betalen, maar intussen waarschuwt retailexpert Gino Van Ossel waarschuwt de handelaars toch om hiermee op te letten.

“Als consument kunnen we met een coronatoeslag geconfronteerd worden en vooral in sectoren waar de kosten door corona echt heel sterk gaan stijgen, zoals horeca, luchtvaart en toerisme.”

“Veronderstel dat de horeca maar de helft van het aantal mensen kan zetten in vergelijking met vroeger, dan bestaat de kans dat men de prijzen gaat verhogen. Dan bestaat wel het risico dat de klant zegt: ‘Ik heb daar alle begrip voor, maar die prijzen kan ik niet betalen'", aldus Gino Van Ossel in gesprek met Redactie24.

“Het is geen fictie dat er een extra kost is, maar bedrijven die kunnen vermijden om die toeslag aan te rekenen, kunnen dat best doen. Natuurlijk speelt het een rol wat de concurrentie doet, maar anders zou ik heel voorzichtig zijn. In alle geval moet men goed aan de consument duidelijk maken waarom men een coronatoeslag aanrekent.”