Aldi gaat zijn promoties afstemmen op het gewijzigde koopgedrag tijdens de coronaperiode

door: WVDS
Afbeelding bron: Photonews
De overheid heeft het verbod op nieuwe promoties opgeheven. Bij Aldi merkt men dat mensen in de coronaperiode vaker naar verse producten grijpen en wil men daarom vol inzetten op promoties in de versafdeling.

"Het is zo dat promo's bij Aldi sowieso ruim op voorhand ingepland staan. Het verbod op promo's zorgde er dus voor dat alles even on hold werd gezet. Eens dat het verbod opgeheven werd, konden we de reeds afgesproken promo's maximaal opstarten en activeren in al onze 450 winkels", vertelt woordvoerder Jason Sevestre aan Redactie24.

"Daarbij is onze versafdeling van groot belang. We hebben gemerkt dat de consumenten de afgelopen weken meer verse groenten en fruit en vers vlees gekocht hebben."

Uitgebreider koken

"Mensen zijn meer thuis, vaak met een voltallig gezin, en duiken sneller de kookpotten in. In die optiek bieden we extra aandacht aan onze wekelijkse nieuwe promo's op ons vers-assortiment. We gaan die heel binnenkort ook verder intensifiëren."