Deze ploeg uit de Jupiler Pro League wil een beetje Spaans worden

door: BVDO
Afbeelding bron: Photonews
In Spanje is het systeem van de socio's bij voetbalclubs enorm populair. In de Jupiler Pro League wil KV Kortrijk ook die toer op gaan.

Supporters betrekken bij het voetbal van hun club. Meer aanbieden voor hetzelfde geldt. Die ambitie heeft KV Kortrijk voor zijn supporterslegioen. De West-Vlaamse club deed een rondvraag bij de supporters om meer inzicht te krijgen in wat echt bij de fans leeft.

En die bevraging leverde de nodige resultaten op. Een basis waar de club op wil bouwen. "Supporters ervaren een soort emotionele betrokkenheid bij hun club", vertelt commercieel manager Jelle Brulez aan Sport/Voetbalmagazine. "Daarom gaan we nu voor hen volop inzetten op meerwaardecreatie, meer dus dan het financiële voordeel dat je geniet als je de vijftien thuiswedstrijden in één pakket koopt."

De honger is groot om de beleving en de betrokkenheid van de supporters te vergroten. Het voetbal moet voor de trouwe supporters een soort van exclusiviteit inhouden. "We willen deze supporters ook meer informatie en duiding geven, toelichting bij de financiële cijfers en de jaarrekening, en bij de visie en het beleid voor de komende seizoenen. Dit zijn sleutelwoorden om de loyaliteit te verhogen van onze groeiende fanbase.’