Colruyt neemt drastisch besluit dat we allemaal gaan merken na conflict met Coca-Cola

door: PMN
Afbeelding bron: Photonews
Colruyt ligt op ramkoers met Cola-Cola. Er is een felle discussie aan gang want Colruyt wil een betere aankoopprijs.

Colruyt claimt de goedkoopste te zijn en wil nu een beter aankoopprijs voor Coca-Cola. Tot de supermarktketen betere voorwaarden heeft, dreigt het Cola-Cola niet meer te verkopen, maar ook andere anderhalveliterfles Fanta Orange, water van Chaudfontaine en Fuze Tea worden voorlopig niet meer aangevuld.

"Coca-Cola is méér dan alleen het merk dat iedereen kent", legt retailexpert Gino Van Ossel (Vlerick Business School) uit in Het Laatste Nieuws. "Het is ook de producent van onder meer Sprite, Fanta, Chaudfontaine, Minute Maid... En al die merken wil het in de winkelrekken, en liefst nog in zoveel mogelijk verschillende verpakkingsvarianten.” 

“Op die manier houdt het de concurrentie uit beeld. Maar Colruyt heeft geen zin die vele producten op het schap te houden - er wordt nu eenmaal minder frisdrank gedronken. Daardoor krijgt het van Coca-Cola niet dezelfde prijskorting als de concurrentie.

"Colruyt wil zich verontschuldigen"
Bij Colruyt vragen ze begrip voor de situatie. "We begrijpen dat deze situatie vervelend is voor klanten die hierdoor hun vertrouwde producten niet meer in onze rekken vinden, en wensen ons daarvoor te excuseren", verduidelijkt Silja Decock van Colruyt Group. 

"Elk jaar voeren we onderhandelingen met onze verschillende leveranciers. Meestal wordt snel een overeenkomst gevonden, maar soms doen we er iets langer over om tot een consensus te komen. Colruyt blijft naar een constructieve oplossing zoeken om onze laagsteprijsgarantie te allen tijde te kunnen waarmaken", aldus nog de woordvoerster.