Lidl ligt serieus onder vuur door nieuwe reclamefolder waar het woord ‘Kerstmis’ geschrapt is: “Allemaal om hen te plezieren"

bron: AD
door: PMN
Supermarktketen Lidl ligt in Nederland serieus onder vuur. Alles heeft te maken met hun recente reclamefolder.

In die reclamefolder komt het woord ‘Kerstmis’ nauwelijks of niet voor. Het wordt vervangen door ‘Feest’. Op Twitter regent het kritiek. “Al onze tradities worden afgepakt’, vinden sommigen. “Alles om de moslims niet voor het hoofd te stoten.”

Retailexpert Cor Molenaar deelt die mening niet in AD. “Ik kan me er wel iets bij voorstellen als gelovigen zich ergeren. ,Kerstmis is toch de viering van de geboorte van Christus. Ik kan me voorstellen dat zij zich ergeren als het woord kerst niet meer terugkomt.’’

“Maar de kerstboom is niets christelijks.  “Dat is een heidens symbool. Echte christenen hebben een kerststal. Het is een beetje overtrokken om hier heibel over te maken.’’

Bij Lidl zit men wel verveeld met de hele zaak. Ze laten weten dat de kerstfolder nog moet komen.

Tags lidl kerstmis