Vlaams minister Bart Somers grijpt al meteen in: “Het is bijzonder wansmakelijk”
Vlaams viceminister-president en minister van Gelijke Kansen Bart Somers
Het gaat om de reclame voor de Bicky Burger. Een man verkoopt zijn vrouw een stevige mep omdat zijn hamburger in het verkeerde doosje zit. “Fake Bicky, fwa?” (“Valse Bicky, of wat?”), zegt de tekstballon bij de prent van kunstenaar Roy Lichtenstein. "De reclamesector draagt een belangrijke verantwoordelijkheid, zeker in het bestrijden van deze verwerpelijke stereotiepen", stelt de minister bij Bruzz.
“Het is bovendien niet de eerste keer dat Bicky Burger bewust werkt met kwetsende boodschappen”, gaat Somers verder. “Het bedrijf doet dit ongetwijfeld vanuit de perverse redenering dat negatieve aandacht ook een vorm van reclame is".
“Dit is onrespectvol en wansmakelijk. Ze drijven de spot met het maatschappelijke probleem van partnergeweld. In plaats van dit te bestrijden lijkt Bicky Burger intrafamiliaal geweld te bagatelliseren."