Herman Brusselmans: “Daar zat ik dan te voelen aan de tetten van 19-jarige studentes”

bron: Humo
door: PMN
Afbeelding bron: Photonews
Steeds meer jongeren raken aan de drank, het gevolg van reclame voor alcohol. Dat blijkt uit een studie in opdracht van het Federaal Wetenschapsbeleid.

Herman Brusselmans denkt er in Humo het zijne van. “Ik heb vijftien jaar een stuk gezopen van ‘s middags laat tot ‘s morgens vroeg”, zegt hij in Humo. “In mijn hoogdagen maakte ik een fles porto, een fles whisky, en vijftien Jupilers soldaat. Die zuipjaren van mij, die vielen in niks te overtreffen.”

“Ik ging zuipen in café Caruso in de Sint-Pietersnieuwstraat. Ik arriveerde om elf uur ‘s avonds, nadat ik een paar uur had geschreven aan die kutboeken van mij. Ik was toen vrijgezel en moest met niets of niemand rekening houden. Het was gezellig in dat café omdat iedereen zich volledig klem zoop.”
(Lees verder onder de foto)


Zat
“Daar zat ik dan op een barkruk van de Caruso, te hijsen dat het kletterde, en te voelen aan de tetten en de preut van ongeveer 19-jarige studentes die zo zat waren dat ze niet eens meer naar de naam van hun grootmoeder kenden.”

“Later, veel later, ben ik gestopt met drinken. Ik geloof dat dat één van de stompzinnigste besluiten van m’n leven was. Nuchter de wereld aankunnen en al z’n ellende, dat is praktisch onmogelijk, en daarom vind ik dat met name jonge mensen de drank volop moeten gebruiken als verdoving, hiertoe aangespoord door al die geweldige reclame en promotie."