VTM

Studio 100 heeft geen goed nieuws gekregen over K3: “Of de toekomst van de groep in gevaar is?”

bron: Het Nieuwsblad
door: PMN
Afbeelding bron: Photonews
Gisteren stonden de meisjes van K3 nog vrolijk te dansen en te zingen tijdens ‘Vlaanderen Feest’ in Antwerpen. Maar eigenlijk hebben Klaasje, Marthe en Hanne maar weinig reden tot feesten.

Er is een nieuw jaarverslag verschenen over Studio 100. Daaruit blijkt dat de omzet de divisie rond figuurtjes als K3, Samson en Bumba een duik met 14 procent. En daar zit K3 voor veel tussen.

Het jonge publiek loopt dus niet echt warm meer voor de meisjes van K3. Daar is grote baas Hans Bourlon het niet mee eens. “Kan je mij één Vlaamse acteur, zanger of band noemen die meer dan 100.000 fans op de been kan brengen? Kan je mij één groep noemen die in Vlaanderen al 200.000 kijkers en in Nederland al 150.000 wist te lokken naar haar film (Love Cruise, nvdr.), een film die trouwens nog volop in de zalen loopt? Kan je mij één Nederlandstalige band ­noemen die vandaag 100.000 cd's verkoopt van de muziek uit die film? Dan is de suggestie dat het slecht gaat met K3 toch wel héél kort door de bocht”, zegt Bourlon in Het Nieuwsblad.

Maar de cijfers zijn wel een stuk minder. “Klopt, maar 2016 was dan ook een uitzonderlijk jaar. Toen trokken Karen, Kristel en Josje samen met hun opvolgsters Klaasje, Marthe en Hanne op tournee. Een megasucces. K3 is geen hype maar een blijvertje, dat kan rekenen op een vaste basis en om de zoveel jaar piekt. De eerste musical De 3 Biggetjes, de komst van Josje, de tv-reeks K3 Zoekt K3, ­elke keer zorgt dat voor een piek. Dan is het toch niet onlogisch dat er het jaar nadien een lichte terugval is?”

Over de toekomst van K3 maakt Bourlon zich geen zorgen. "Integendeel, wij geloven meer en meer dat K3 het eeuwige leven heeft, over de generaties heen. De succesvolle wissel van de bezetting bewijst dat. Zelfs ABBA kan zoiets niet. En maak u ook geen zorgen over de Belgische poot. Die zal in 2018 en 2019 hoge toppen scheren. Voor onze nieuwe oorlogsmusical 40-45, die pas op 7 oktober in première gaat, zijn al meer dan 180.000 tickets verkocht. Schrijf het maar op: Studio 100 blaakt van gezondheid.”